Posted by: Mirri | juuni 4, 2010

Francesca Schiavone

Kes küll oleks osanud arvata, et 2010 aasta Roland Garrosel tuleb finaal Samantha Stosur Francesca Schiavone! Aga nii see on! Neljapäeval 3. juunil sai Francescast esimene itaallanna, kes on jõudnud Suure Slämmi turniiri finaali. Ta on momendil WTA tabeli 17. Tõsi, tal oli natuke kergem, kui Samanthal, kuna WTA nr 5 Elena Dementieva andis talle teises setis loobumisvõidu (Elenal oli mingi tõsine probleem säärelihasega). Samantha pidi aga kunagise WTA esinumbri Jelena Jankoviciga kaks setti maha pidama. Ta tegi seda säravalt: 6:1, 6:2.
Pärast võitu Francesca suudles tenniseväljakut ja hiljem ütles „Ma hakkan nüüd tundma, et see on tõeliselt suur sündmus. Ma arvan, et Itaalias ollakse ka õnnelikud.“ (Minu tõlge).
Francesca on sündinud 23. juunil 1980 ja on 1,65 m pikk ja kaalub 64 kilo. Tema kõrgeim WTA edetabeli koht on 11, see oli jaanuaris 2006. Mäletatavasti oli ta itaallaste Fed Cupi kangelane ja on olnud tähelepanuväärne tennisist üle kümne aasta. Päris tippu jõudmist on ilmselt seganud tema üliemotsionaalsus, mis pole teatavasti eriti hea omadus pikkade turniiride jaoks. Asjatundjate arvates on see iseloomuviga olnud talle peamiseks takistuseks Suure Slämmi turniiridel finaali jõudmisel. Ta on osalenud nendel turniiridel 38 korda ja senised parimad tulemused on veerandfinaali jõudmised: Roland Garros-2001, US Open-2003 ja Wimbledon-2009.

Francesca mäng on väga variatiivne aga tihti satub ta ka ise segadusse, millist tüüpi mängu antud vastase puhul kasutada. Mats Wilanderi sõnul on tal olemas kõik tipp- tennisemängijale vajalikud omadused: võime muuta sobivalt palli kiirust, panna pall pöörlema, muuta palli suunda jms. Paljude arvates peaks ta edu saavutamiseks oma mängu lihtsustama.

Uue nädala WTA tabelis peaks Francesca olema esikümnes. Ta iseloomustas finaali jõudmist järgmiselt: „Ma arvan, et praegu on minu aeg. Ju ma varem polnud valmis.“ (Minu tõlge).
Ja täna Francesca võitis 6:4, 7(7):6(2) ! See mäng oli imeline, täis pinget ja ilusat tennist! Uue nädala WTA edetabelis on ta nüüd kuues! Forza Italia! Forza Francesca!


Lisa kommentaar

Kategooriad