Posted by: Mirri | märts 22, 2009

Mis on lubatud härjale, pole lubatud Jupiterile

Mu tänasele meeleolule on sobivaks kaaslaseks Andrus Kivirähu kirjutis “Aken võõrasse maailma”.
Tsiteerin:”Reaalses elus on sääraseks aknaks televisioon. „Unistuste printsess” ongi vähemalt minu jaoks üks säärane paralleelne maailm, millega ma muidu kokku ei puutuks. Neid maailmu on teisigi – näiteks „Võsareporteri” ja „Tõehetke” omad. Muidu oma elevandiluust tornis elades arvaks, et sääraste inimeste olemasolu pole lihtsalt võimalik.”

No minu jaoks on kõik reality showd paralleelmaailmas. Aga kiikudes oma elevandiluu tornis mõnusas kiiktoolis tabavad mind aeg-ajalt ebameeldivad üllatused. Nimelt on nende paralleelmaailmadega hullusti. Neid kipub aina juurde tulema, ja just seal, kus uskusin oma maailma olevat.

Ilmar Raag tundus mulle meie kultuurile väga vajaliku sümpaatse inimesena. Mitte ainult “Klass”, vaid ka tema erinevad väljaütlemised ajakirjanduses. Ja äkki räige kallaletung ametiredelil temaga võrreldes madalal positsioonil olevale inimesele. Inimesele, kes tekitas talle väikese ebameeldivuse.
No miks hukka mõista alaealist koolikiusajat, klassi machomeest, kellele mingi virisev mammapoeg pinda käib, kui positsiooniga täismees niiviisi tühjast leili läheb?

Tegelikult pole Raag selle postituse ajend. Selleks on hoopis üks mu tark ja asjalik kolleeg, kelle projekt pädeva komisjoni poolt heakskiitu ei leidnud. See juhtus aasta tagasi. Ja kogu selle aasta on ta tegelenud sellega, et kindlaks teha, kes seal komisjonis mida ütles. Ja kõik ütlejad on saanud sildid. Seal on igasuguseid silte, ntx petis, asjatundmatu ja, muuseas, ka skisofreenik leidub.

Veider, et igasugused õilsad põhimõtted võivad haihtuda märksa väiksema katsumuse ees, kui seda on püstolitoru kuklas. Tihti piisab, kui vaid natukene on kellegi EGO riivatud.

Jah, need tuumariigid peaksid küll väga hoolega oma tuumakohvri nupu valdajaid valima. Äkki satub sellise enesekeskse inimolendi kätte, kes ebameeldivuse korral kohe nii tahab põrutada, et vastane lõplikult söestunud on.

Responses

  1. Kas sina saad aru, millest see palavikuline sildistamine tuleb? Miks on vaja inimesi kategooriatesse jagada, selmet nende tegudest kõnelda. No mis kasu sellest on?

    Ja see post on ikka ülihea .)

  2. Võib-olla on koolihariduses liiga suur tähsus igasugustel klassifikatsioonidel. Küll tüüpsõnad ja taimeliigid… 🙂 Ehk ongi selline usk, et maailm on valmis ja kõik on paika pandud. Igamees asub mingi sildi all, tuleb vaid see silt üles leida.

    Ja kõige sitasema sildiga virutada ongi ärapanijal mõnus. Aga kasu ta ei tahagi. Soov on vaid teisele kahju teha.

  3. Võib-olla tõesti… Aga teisest küljest, ma mõtlesin, et see “analüüs” ei ole ju kuidagi läbimõeldud, nagu taimeliikide puhul.

    Kui klassifikatsioonil rõhk oleks, siis inimesed, ma arvan, saaksid ju aru, et klassifikatsioonile vastavust kontrollitakse mingite tunnuste alusel ja kui neid tunnuseid ei ole siis silti ei saa panna. Skisofreenia puhul võib ju ka heita sinnasamma RHK-10 V peatükki pilgu heita, enne kui klassifitseerida.

    Aga selles “psühhoanalüüsis” kuidagi sellist klassifikatsiooni ja tunnuseid ei ole, see on lihtsalt lajatamine.

    Ning isegi, kui analüüsida mingi teo vastavust seaduses defineerituga, siis kuidagi ei suudeta seda nii lihtsalt teha….

  4. Saan aru Su pahameelest. Ei hakka siinkohal vaidlema. Mind aga üllatas üks faktiline nägemus. Ütled, et ma olen ametiredelil kôrgemal kohal ilmaennustajast. Kust Sa seda vôtad? Olen juba 3 aastat ilma kindla töökohata vabakutseline. Mul ei ole mingit siduvat lepingut ETV-ga ja ma ei saa ka mingit tasu ETV-st.
    Kui ma töötaksin ETV-s mingil ametikohal, siis ei oleks ma iial midagi sellist öelnud, isegi kui ma jätkuvalt nii mötlen. Ka need tuttavad, kes mulle informatsiooni vahendasid, ei kuulu ETV juhtkonda.
    Mind lihtsalt hämmastas, kuidas saab üks inimene ligi kaks nädalat avalikkusega manipuleerida kasutades kôige uskumatumaid valesid. Ja kôik seepärast, et tema poolt väljapakutud kuvand sobib meie ootustega üksikisiku vs. organisatsiooni stereotüübi suhtes.

  5. Ametiredeli suhtes ma eksisin. Aga see pole oluline. Taimla on tegelikult ju väike mutrike ja Ilmar Raag on mees, kelle sõna maksab. See päevituselugu jõudis mu teadvusse alles pärast skisofreeniasõimu. Enne viskasin pilgu peale kui mingile ebaolulisele jamale paralleelmaailmas.

    Ma olen jätkuvalt seda usku, et mida rohkem on inimesel kuulajaid, seda suurem on tema vastutus. Et ikka tuleb seitse korda mõõta ja siis veel kord seitse korda mõõta. Ja siis mõtelda, et kui ma nüüd lõikan, siis ongi lõigatud.

    Quod licit bovi, non licit Iovi… 🙂

  6. Ja veel fakt, mis ei puutu otseselt teemasse. Olen ETV kella üheksaste uudiste vaataja. Minu meelest oli Taimla väga meeldiv ilmateadustaja. Just see, et tema isik ei olnud domineeriv. Oluline oli ilmainfo. Mulle need teiste kanalite ilmatibid ei meeldi, enamasti tikub tibi infost ettepoole trügima.


Lisa kommentaar

Rubriigid

